30.5.10

Farewell ...OH well ! *(Indonesian Fellas Farewell)

It's been so complicated! I don't wanna called my self as a LOSER! I felt that I haven't done any thing yet...
any thing that accountable for Indonesia, or even makes my self Proud?

these chances has been wasted of me
Should I comparing my self to somebody?
Tell me how to compare and measures it!

Now, it is TIME to go back to  my Archipelago. Country that not many people know about it. I felt compelled to defend it , if people start to joking and make a statement about it.

Today, I got card thingy!
it says, 'it sucks, when I have to say Goodbye'
I'm happy!
Hello...am I?
I don't judge my self as hypocrite either
Because I'm still a kid
I need time to grow up.
Like plant, needs water, sun light, and mulch.
so, What I need?
Take time, and answer it real simple! don't fake your smile, when you know you're about to cry.
My bag is packed and ready to go!
NOW, I realized that TIME can't wait!
start now, HURRY before your hair become whitish and you don't have ENERGY!
THANKS AMERICA
HERE I'm INDONESIA!
******
FAREWELL PARTY with MY INDONESIAN FAMILY

 Tante Lenni dan Raissa- Kalau om Juan ketemu Raissa lagi, pasti sudah gede! Semoga jadi anak cerdas Raissa, berbakti sama Umi dan Abi.

 
Tante Dewi- Nggak kerasa yah  tante, rasanya baru lebaran kemaren tante jemput Juan berangkat sholat ied bareng. Anak kulanang tante, sebentar lagi akan kembali berjuang di Indonesia. Semoga umur kita panjang, dan bisa ketemu lagi. Salam sama keluaga (kak ela, Tika, dan Om Dedi)

  
My Tantes Columbus-Penjarah makanannya sebentar lagi pulang kampung tante.
Hahah..makasih banyak yah tantes, kalau abis pengajian, pasti saya dapat bungkusan makanan. Enak banget, ayo ada rencana bikin Warung jajanan Indonesia di Columbus?

 
 Om-om Columbus- Sampai jumpa lagi Om! terimakasih atas nasehat-nasehatnya, diskusi-diskusinya, dan semuanya! Kalau saya ke Columbus lagi, bisa numpang yah! :P

Thanks so much everyone! These are great! I love the card that you gave it to me. I love OHIO shirt. But I'll be more pleasure If we can meet again sometimes.

4 comments:

  1. owh disana punya keluarga ya dek...
    enak banget yaah....

    ayooo pulang pulang.... :)

    ReplyDelete
  2. kak maiank: bukan keluarga sih kak, cuma orang indonesia yang tinggal di sini. Mereka seperti keluarga saya sendiri :D

    ReplyDelete
  3. Enaknya,,jadi pengen jalan2 keluar negeri juga. Btw, kmrn berapa lama di sana ? rekomendasi tempat yg menarik dunk,,kali aja ada yg pgn kesana jg

    ReplyDelete
  4. ini 11 bulan mas, ayo kesini! review tempat menarik? yo wes..follow up aja deh mas, hahah ceritanya nyusul

    ReplyDelete

Kamu tidak usah ragu, kalau ada yang ingin disampaikan